7.05.2017

Gnojówka z pokrzyw


Nie jestem typem zbieracza co gania po polu w poszukiwaniu młodych pędów pokrzywy a później przerabia to na cudne napary czy inne czary, wypija, zjada i się namaszcza. Być może dlatego, że nie zapuszczam się w odludne miejsca a chadzam raczej przy drogach, po ścieżkach gdzie psy sikają i ludzie ganiają.
Cudna moc natury jest dobra gdy jest nieskalana , a w moich warunkach szału ni ma :)

Nie mam natomiast nic przeciwko by zrobić gnojówkę z pokrzyw i podkarmiać nią rośliny w ogrodzie!
To mój pierwszy gnój więc jestem szczerze zainteresowana co to z tego wyniknie.
Na poszukiwanie parzącego ziela wybraliśmy się spacerowo całą ferajną.
Mąż zbierał a ja ganiałam za uciekającą prawie-dwulatką :)

Ziele zostało poszatkowane, wrzucone do 15-litrowego wiadra i zalane wodą. Teraz sobie odczeka chwil kilka. Podobno gnojówka ma swoją moc gdy przestaje buzować/bąbelkować/pienić się ! Oooo !

Pokrzywa ma dużo azotu więc tym wywarem (w stosunku 1:10) podlewamy rośliny na początku ich wzrostu, żeby zdrowo wzbijały się ku słońcu, później gdy zaczynają kwitnąć musimy dostarczyć im dużo potasu a ten pierwiastek jest w gnojówkach z żywokostu. Ja niestety tego cuda nie posiadam i powiem Wam szczerze, że nawet nie wiem jak wygląda i gdzie go szukać :(

No! To kto z Was używa takich nawozów w swoim ogrodzie ? A może ktoś wie gdzie znajdę żywokost? Bo to chyba deficytowy towar wśród eko-ogrodników?




5 komentarzy:

  1. Witaj! Ja już zrobiłam gnojówkę z kurzaka, 1 i 2 maja nastawiłam dwa wiadra z pokrzywą, będzie gotowa za jakieś dwa, trzy tygodnie. Żywokostu także nie posiadałam do tego roku - od mojej ukochanej Babci wzięłam cztery sadzonki, miejmy nadzieję, że się rozrosną na tyle, aby mieć z tego użytek. Bo o ile o azot łatwo, to o potas gorzej nie mając żywokostu. Dlatego popytaj, może ktoś ma żywokost i się nim podzieli? Pozdrawiam i zapraszam do siebie
    http://domprzywiosennej5.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żywokostu będę poszukiwać bo to może być fajna sprawa :)

      Usuń
  2. Moja sąsiadka sprowadziła specjalnie pokrzywę na swoją działkę i na moje nieszczęście posadziła ją przy płocie. Ta cholera tak się rozrosła i wlazła na moją część, że zrobiłam 3 wiadra gnojówki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj, pokrzywa ma dużo zastosowań, ja robię jeszcze z mniszka i skrzypu też są super pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń